Chodzi o ostrzeżenie przed telefonami od nieznanych rozmówców, którzy podając się za pracowników banku, nakłaniają do zainstalowania aplikacji rzekomo służącej bezpieczeństwu na urządzeniu teleonicznym rozmówcy.
Osoby te mogą namawiać do podania wiadomości poufnych lub nakłaniać do zainstalowania ze sklepu Google Play aplikacji TeamViewer QuickSupport mającej służyć do zdalnej weryfikacji. Działanie to ma na celu kradzież danych do logowania do bankowości elektronicznej, a następniewykonanie przelewy na konto oszusta.
Jako #adwokat zwracam uwagę!
- Banki, a w tym PKO Bank Polski utrzymują swoje aplikacje we właściwym stanie i nie wymagają od ich użytkowników instalacji na urządzeniach, z których korzystamy z bankowości elektronicznej, żadnego dodatkowego oprogramowania, albowiem właściwy poziom bezpieczeństwa zapewniany jest przez właściwą aplikację.
- Żaden bank kontaktujący się telefonicznie z klientem nie poprosi o podanie w rozmowie haseł do serwisów bankowych.
W razie wątpliwości niegdy nie podawaj żadnych danych, nawet nazwiska. Poproś o przesłanie wiadomości listem. Ewentualnie informuj bank lub policjantów.