Do Inspekcji Handlowej lub rzeczników konsumentów zgłaszają się osoby, które czują się poszkodowane w związku z naliczeniem dodatkowych opłat za wypożyczanie sprzętu sportowego w miejscowościach turystycznych.
Osoby te narzekają, że informacji o opłatach dodatkowych nie widziały, a zostały nią zaskoczone przy zwrocie sprzętu.
Jako #adwokat przypominam, że każdy klient wypożyczalni powinien zostać poinformowany o regulaminie korzystania z wynajmowanego sprzętu albo świadczenia usług, któe zamówił. Dodatkowo, każdy klient powinien być zapoznany z pełnym zakresem cennika z uwzględnieniem wszelkich opłat dodatkowych i specjalnych, a także podatków.
Nie mniej ważne jest to by regulamin określał jednoczaśnie czas trwania wykonywania usługi, a także wskazywał ewentualne limity korzystania z usługi. Wszelkie zmiany zasady realizacji świadczenia powinny wynikać jednoznacznie z regulaminu.
Jako #adwokat zwracam też uwagę na to, że jeżeli ktoś daje nam do podpisania regulamin, to przeczytajmy to, pod czym zamierzamy się podpisać.