Skala problemu utraty pieniędzy z konta musi być duża, jeżeli sprawą zajął się UOKiK

UOKiK jest urzędem, który nie interweniuje w każdej indywidualnej sprawie. Raczej zajmuje się naruszeniami zbiorowego interesu konsumentów.

Tak musi być i teraz, jeżeli głos zabrał prezes urzędu przestrzegając przed zbyt, w gruncie rzeczy, naiwnym traktowaniem transakcji odbywających się w sieci.

Chodzi głównie o oszustwa związane z podstępnie uzyskanym numerem karty ofiary i przypisanym do karty kodem CVV/CVC. Do większości oszustw dochodzi po kliknięciu w link do rzekomej strony płatności podesłany komunikatorem lub SMS-em.

Warto zwrócić uwagę na fakt, że bank powinien oddać konsumentowi pieniądze utracone w wyniku oszustwa, a o sprawie poinformować organa ścigania celem wytropienia i ukarania oszusta.

Pełna treść komunikatu UOKiK znajduje się pod tym adresem – https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=17553

#BeataNowakowska

#AdwokatGdańsk

Dodaj komentarz